Saturday, 4 December 2010

tanggal 4hb disember 2010



tanggal 4hb disember 2010, maka tamatlah segala peperangan perjuangan
aku dan member2 yang lain bertungkus lumus dlm mengharungi
final exam yang agak penuh mencabar kejiwaan dan kecekalan..yela mane xnye...
asik jmpe org2 yg dah abeh exam awal dorg ckp ni je ...

""oi!! lepak jom!!...g KL jom...stdy jom!

sioott!!! ini sume ayat2 mengajing semata2!! cess..tp xpela..itula namenye kecekalan..haha

la sgt kecekalannye...ape2 pon..exam dah abeh...alhamdullilah boleh jawwab dgn tenang..
ade rezeki insya allah pointer bleh naik la sem dpn...
so skang!! cuti...kene list ape yg patut nk buat...

jeng2

Tuesday, 9 November 2010

:: broga hill ::





salam diberi pembuka bicara, bicara disulam dengan salam sejahtera....ehek...xsedap langsung ayat aku..muahahaha...xde mende pon..just nk cite ekpidisi aku n kawan2...skang ni ngh cuti..stdy week la katekan..tp stdynye sket2 je,,xpe pelan2..
last 2weeks ktrg g broga hill! 26hb 10 2010 rasenye...kejadian tersebut xbrape proper dirancang pon..mlm sebelum pergi nye ktrg...tyme tu kuliah company law yang agak susah subjeknye,hari tu hari isnin...nak2 pulak hari selase pagi tu xde kuliah! cancel atas sbb ape tah..bese la puan syahidawti tu asek bz jee...so tup2 mlm tu jgk aku msg iman,manyeh,syehan,matwe(peserta2 broga hill) msg dorg utk g broga..then dorg pon sume jenis pom jek...sume setuju nk g...then pagi 4.30 a.m cmtula ktrg bertolak dari nilai menuju ke semenyih...sampai2 dalam 5.30pagi ktrg lepak dlu kt kdai ibrahim maju,,mamak!..pekene lu teh tarik.nescafe n so on..roti canai tidak dilupakan..pas je melantak ktrg snghh kat petronas cabang nak msuk ke broga..utk menunaikan kewajipan seorang islam...solat subuh..dlm kul 6...then ktrg trus pg ke sane......smpi2 je dlm 6.15 di kaki bukit broga..pendakian bermula dan mengambil masa 20-30 minit utk sampai puncak,,hehe,,ktrg duk atas agak lme...kul 10.30 baru trn...hehe..kul 2.30 ptg ade kelas lak tu...selamber jee..belanjeee bak kate iman....yang lagi menarik...ktrg ber5 je..duk sne..gambar yg ktrg asek duk snap tu smpi 760 gmbr,,tu xmsuk agi yg telah delete..xpe2...ni sje je nk letk gmbr2...tgk la ye....
































Saturday, 23 October 2010

:: busy ::

mintak maaf la wahai rakan-rakan
bulan ni amat busy~ xsempat nk update2 ape...see yaa!

Monday, 20 September 2010

lawak hari ini!~

LawaK Telinga

Johan dilahirkan tanpa kedua telinganya, tetapi walaupun cacat dia
berjawatan tinggi di sebuah bank. Dia sangat marah kalau ada orang
yang mempersoalkan tentang telinga.

Satu hari dia mahu mengambil kerani baru dan tiga orang disenarai
pendek untuk sesi temuduga.

Calon pertama seorang lelaki yang mempunyai penampilan yang baik. Di
akhir temuduga, Johan bertanya satu soalan kepada lelaki itu.
"
Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?". "Ya, tapi minta
maaf kalau saya kata tuan tak ada telinga, macam ayam" jawab lelaki
itu dengan jujur.
Merasa terhina dengan jawapan itu, Johan mengusirnya keluar dari
pejabat.

Calon kedua ialah seorang perempuan yang berpengalaman bekerja di
bank hampir 5 tahun. Dia lebih baik dari calon pertama tadi. Di
akhir sesi temuduga, Johan bertanya soalan yang sama ditanya pada
calon pertama.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?". "Ya ?saya heran
baga ima na tuan boleh mendengar saya dengan baik, sedangkan tuan
duduk jauh dari saya." puji perempuan itu.
Sebaik mendengar jawapan dari perempuan itu, Johan berang dan
menghalaunya keluar.

Calon terakhir adalah yang terbaik, walaupun masih muda dia telah
bekerja lebih 8 tahun di bank. Selain bijak dia juga tampan dan
bergaya. Seperti calon terdahulu Johan bertanya soalan serupa.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya. Awak pakai contact lens," jawab pemuda itu menahan perasannya
dari tergelak.
Walaupun terkejut, Johan gembira dengan jawapan pemuda itu. Dia
hairan kerana pemuda itu sangat teliti dan dapat melihatnya memakai
contact lens walaupun mereka duduk agak jauh.
"Bagaimana awak tau?" tanya Johan lagi.
Pemuda itu tidak dapat lagi menahan gelihatinya lalu ketawa besar
hingga jatuh terguling-guling sambil berkata,"Dah tentu tuan tak
boleh pakai cermin mata sebab tuan tak ada telinga, nak sangkut kat
mana...."


p/s ; tiada kaitan dengan yg hidup dn yg telah meninggal dunia.

pautan

Related Posts with Thumbnails