Thursday, 9 December 2010

perubahan tarikh semester 2011



gambar 1st tu saje je...ahhhah!! haa...assalamualaikum..
emm..serba sedikit pada mase cuti ni...sy duk menyelongkar segala apa
yang ada dlm internet ni...duk berjam-jam dpn laptop...tp apa yg ade dlm internet pon xtaw..
yang tahu facebook..tu je...emm.dlm merungkai erti bosan..sy mencuba utk menyelinap masuk laman web rasmi usim.ecceyy..menyelinap la sgt...sje je..just surf..dan jmpe mende yang menarik ni,.

utk pengetahuan umum..perkara ni dah lame tahu..cume xtahu rasmi ke x..hitam putih nye kn.
selepas jumpe takwim ni..barulah konfirm yang semester dpn..sebelum memasuki semester baru..kita ada cuti selama 4bulan stgh..lame tu..kalau mcm saye ni..semester yang ke-7 lah..anda pula bagaimana??,,emm...dikatekan pula..
semester ini ditunda ke-september(intake) adalah bagi menyelaraskan
sistem pendidikan kita dgn antarabangsa adalah sama..ini selari dgn international.so..mengikut pengetahuan saya...ini menyenangkan para pelajar dari oversea untuk menyambung pelajaran mereka di sini....phm kn? kalo xphm tu..phm2 kn jela eh..

timbul persoalan lagi selepas di hitamputihkan mende ni...persoalan tersebut agak popular..
iaitu "nak buat apa cuti lama-lame ni "
lor...banyak manfaat dari korg dpt dr cuti lame ni...korg boleh kerja..cr pendapatan sampingan..sape nk wat short sem ke..dan mcm2 lagi laa.nk berjalan ke..bercuti ke..melancong ke..tido puas2 ke..men game smpai mabuk ke..haha....

em..tp bagi sy dan batch saye..4 bulan ni adalah suatu kesakitan atau juga kebaikan sebab kami
akan mengendalikan suatu progam yg di beri nama " iceps 7" 7 tu bermksud yang ke 7..mana kala iceps tu sendiri bermaksud..." Islamic Convention of entrepreneurship ".

program ini adalah acara tahunan yang akan dikendalikan oleh pelajar FEM.. fakulti Ekonomi Muamalat..usim..program ni berbentuk keusahawanan islam....

so apa2 pon..di musim cuti ni..penuhi la masa anda dgn gejala2 yang sihat...

tQ-admin

Saturday, 4 December 2010

tanggal 4hb disember 2010



tanggal 4hb disember 2010, maka tamatlah segala peperangan perjuangan
aku dan member2 yang lain bertungkus lumus dlm mengharungi
final exam yang agak penuh mencabar kejiwaan dan kecekalan..yela mane xnye...
asik jmpe org2 yg dah abeh exam awal dorg ckp ni je ...

""oi!! lepak jom!!...g KL jom...stdy jom!

sioott!!! ini sume ayat2 mengajing semata2!! cess..tp xpela..itula namenye kecekalan..haha

la sgt kecekalannye...ape2 pon..exam dah abeh...alhamdullilah boleh jawwab dgn tenang..
ade rezeki insya allah pointer bleh naik la sem dpn...
so skang!! cuti...kene list ape yg patut nk buat...

jeng2

Tuesday, 9 November 2010

:: broga hill ::





salam diberi pembuka bicara, bicara disulam dengan salam sejahtera....ehek...xsedap langsung ayat aku..muahahaha...xde mende pon..just nk cite ekpidisi aku n kawan2...skang ni ngh cuti..stdy week la katekan..tp stdynye sket2 je,,xpe pelan2..
last 2weeks ktrg g broga hill! 26hb 10 2010 rasenye...kejadian tersebut xbrape proper dirancang pon..mlm sebelum pergi nye ktrg...tyme tu kuliah company law yang agak susah subjeknye,hari tu hari isnin...nak2 pulak hari selase pagi tu xde kuliah! cancel atas sbb ape tah..bese la puan syahidawti tu asek bz jee...so tup2 mlm tu jgk aku msg iman,manyeh,syehan,matwe(peserta2 broga hill) msg dorg utk g broga..then dorg pon sume jenis pom jek...sume setuju nk g...then pagi 4.30 a.m cmtula ktrg bertolak dari nilai menuju ke semenyih...sampai2 dalam 5.30pagi ktrg lepak dlu kt kdai ibrahim maju,,mamak!..pekene lu teh tarik.nescafe n so on..roti canai tidak dilupakan..pas je melantak ktrg snghh kat petronas cabang nak msuk ke broga..utk menunaikan kewajipan seorang islam...solat subuh..dlm kul 6...then ktrg trus pg ke sane......smpi2 je dlm 6.15 di kaki bukit broga..pendakian bermula dan mengambil masa 20-30 minit utk sampai puncak,,hehe,,ktrg duk atas agak lme...kul 10.30 baru trn...hehe..kul 2.30 ptg ade kelas lak tu...selamber jee..belanjeee bak kate iman....yang lagi menarik...ktrg ber5 je..duk sne..gambar yg ktrg asek duk snap tu smpi 760 gmbr,,tu xmsuk agi yg telah delete..xpe2...ni sje je nk letk gmbr2...tgk la ye....
































Saturday, 23 October 2010

:: busy ::

mintak maaf la wahai rakan-rakan
bulan ni amat busy~ xsempat nk update2 ape...see yaa!

pautan

Related Posts with Thumbnails